06 – 27 10 10 18 lydia@deinterieurstylist.nl

Deze vraag rijst wellicht wanneer je deze site bezoekt. Vandaar dat ik daar even op in wil gaan.
Als je woning in de verkoop staat, of als je deze wilt gaan verkopen is het erg belangrijk na te denken over de presentatie hiervan. Meestal begint het met je woning aanbieden op internet.

De meeste geïnteresseerden beginnen namelijk daar hun zoektocht.

Je gaat je huis verkopen

“Om een groot publiek aan te spreken en meer kijkers te trekken is de woning is het beste neutraal ingericht en laat het liefst zo min mogelijk persoonlijke smaak en eigendommen zien”

Als bewoner heb je in de loop der tijd een stempel op je huis gedrukt. In de meeste huizen zie je de persoonlijkheid van de bewoner(s) terug. Dit bepaalt voor een groot deel de sfeer en het gevoel in de woning. Op zich een mooi gegeven. Helaas is dit in het verkoopproces juist ongunstig. Een geïnteresseerde bekijkt uw huis met hele andere ogen. Om een groot publiek aan te spreken en meer kijkers te trekken is de woning is het beste neutraal ingericht en laat het liefst zo min mogelijk persoonlijke smaak en eigendommen zien. Zo krijgt de potentiële koper een goede indruk van de ruimte en de mogelijkheden. Veel kijkers betekent meer kans op een snelle verkoop.

De makelaar doet dat toch?

Nu denk je vast, maar de makelaar dan, deze begeleidt de verkoop toch? Dat klopt, echter de makelaar is van oorsprong opgeleid om zicht te focussen op bouwtechnische aspecten van de woning en de juridische afwikkeling van de verkoop. Niet op styling en presentatie, dat sinds de komst van internet zo’n belangrijke rol heeft gekregen.

Daarom verkoopstyling!

Bij verkoopstyling staat er slechts één ding centraal: Het optimaliseren van presentatie van het te koop staande huis. Je woning valt daardoor op tussen de concurrenten, wat vandaag de dag zo belangrijk is. Zo trek het huis niet alleen kijkers, maar worden deze ook kopers. En dat is de bedoeling toch?